Tuindiensten 2018

Per tuinder zijn er 9 tuindiensten, verdeeld over 3 periodes:

  • Periode 1: 10 maart t/m 2 juni
    (let op: op 26 mei is er geen gemeenschappelijk werk!)
  • Periode 2: 9 juni t/m 25 augustus
  • Periode 3: 1 september t/m 17 november
    Op 24 november kun je een eventueel gemiste tuindienst inhalen!

Tuindiensten binnen één periode
De drie tuindiensten die er per periode staan, moet je daadwerkelijk in de daarvoor bestemde periode uitvoeren. Je kunt ze niet in een volgende periode inhalen.
Kun je een tuindienst niet komen op de vastgelegde datum, dan ben je vrij om die de week ervoor of erna te doen, maar altijd in binnen de periode. Het schema is op deze manier vastgesteld om een goede verdeling van tuinders per gemeenschappelijke werkochtend te krijgen en wordt het werk goed over het seizoen verspreid.

De tuindiensten zijn altijd op zaterdag van 10 tot 12 uur.
Zorg dat je tien minuten voor aanvang aanwezig bent, in geëigende kleding, schoeisel en eventueel handschoenen. Je kunt dan goede uitleg krijgen van wat er gedaan moet worden en hebt vaak nog keuze uit de verschillende werkzaamheden die gedaan moeten worden. Kom je te laat dan kun je niet meer meedoen en en haal je je tuindienst de week daarop in.

Wie mag jouw tuindienst uitvoeren?
Je mag wel iemand anders sturen om een tuindienst voor de tuin te vervullen. Deze persoon moet 18 jaar of ouder zijn (personen onder de 18 jaar kunnen geen tuindiensten verrichten wegens Arbo-regels). Je kan geen twee tuindiensten tegelijk vervullen doordat je iemand meeneemt die samen met jou aan de slag gaat.

Controleer na afloop je kaart
Wij verzoeken je direct na het weer in ontvangst nemen van de tuindienstenkaart, te controleren of er een stempel van die dag op is gezet. Is dit niet het geval, laat het dan meteen even corrigeren. Achteraf kunnen we dit niet meer rechtzetten.
Let dus goed op uw saeck!

Voor nieuwe tuinders
Na afloop van uw eerste tuindienst krijg je een ‘stempelkaart’ waarop je je 9 tuindiensten kunt laten afstempelen. Bewaar de kaart thuis totdat de jaarnota over het volgend jaar komt. Je kunt dan controleren of er geen vergissingen gemaakt zijn bij de administratieve verwerking van jouw tuindiensten.

Lees meer over het hoe en waarom van tuindiensten >